czwartek, 30 maja 2013

Sprzątanie domu po remoncie 220 m2

Jedna z ostatnich usług sprzątania po remoncie jaka mi się trafiła to był dom o pow. 220 m2
Dom miał 2 pietra, 6 pokoi, kuchnia, 2 łazienki, przedpokój, hol, garaż, pomieszczenie socjalne i kotłownię. Do umycia było 25 okien różnej wielkości i 13 drzwi. Należało też odkurzyć wszystkie ściany i sufity.

Dom był świeżo po budowie, pusty bez mebli ( poza kuchnią, która umeblowana ). W pokojach panele, a w holu, kuchni, garażu, kotłowni i łazienkach kafelki. Okna były jeszcze oklejone taśmą, która dość łatwo schodziła.

Naszym zadaniem było pozbycie się pyłu po budowlanego, dokładne odkurzenie ścian i sufitów, umycie okien, drzwi oraz podług i umycie wszystkich powierzchni, na których zbiera się kurz w każdym z pomieszczeń z wyjątkiem garażu, który był zawalony różnymi rzeczami.

Dobrze wykonana usługa to najlepsza reklama

W poprzednim artykule opisywałem usługę prania tapicerki rogowej. Klient był bardzo zadowolony i obiecał polecać moje usługi swoim znajomym. Tak się złożyło, że na miejscu był ojciec klienta, który przyglądał się mojej pracy i po zakończeniu usługi zdecydował się na wyczyszczenie swojej kanapy rogowej.

Wcześniej kanapa była czyszczona przez konkurencję, ale efekt był mizerny i choć konkurencja była dużo tańsza ode mnie ( 50 zł. Za wyczyszczenie kanapy rogowej ) klient widząc efekty mojej pracy zdecydował się na skorzystanie z moich usług.

Tapicerka była mocno zabrudzona przez psa, który zawsze wracając ze spaceru wskakiwał na kanapę wylegując się na niej. Swoją drogą jestem wdzięczny psu za kawał dobrej roboty:-). Czyszczenie szło bardzo opornie, ale po trzy i pół godzinnej walce udało mi się doczyścić tapicerkę w stopniu, który był dla klienta zadowalający pozyskując tym samym stałego klienta i darmową reklamę.

niedziela, 12 maja 2013

Czyszczenie tapicerki kanapy rogowej


 Moja ostatnia usługa jaką wykonałem to było czyszczenie tapicerki kanapy rogowej. Powiem szczerze, że jak zobaczyłem to co miałem wyczyścić przeżyłem chwilową załamkę i miałem wątpliwości czy sobie z tym poradzę. Kiedy klient zamawiał usługę zapytał czy będzie widoczny efekt wykonanej usługi. Zapytałem w jakim stanie jest tapicerka, czy są jakieś mocne zabrudzenia lub plamy. Klient odpowiedział, że nie ma jakiś silnych zabrudzeń i plam, a zanieczyszczenia wynikają ze zwykłego użytkowania mebla.

Kiedy przyjechałem na miejsce i rzuciłem okiem na mebel wiedziałem, że lekko nie będzie, ale postanowiłem powalczyć o przywrócenie pierwotnego stanu tapicerki meblowej w takim stopniu jak to tylko będzie możliwe.