piątek, 27 lipca 2012

Firma sprzątająca - pomysł na biznes?

Wielu z was szuka sprawdzonego pomysłu na biznes. Na forach dyskusyjnych często przewija się temat firmy sprzątającej. Zastanawiacie się czy jest to opłacalny biznes, czy jest zapotrzebowanie na tego typu usługi, ile tak naprawdę można zarobić itd.

Postaram się przybliżyć wam nieco temat zarabiania na sprzątaniu dzieląc się swoją wiedzą i doświadczeniem jakie zdobyłem przez ostatnie lata.

Stawiając pierwsze kroki w tym biznesie popełniałem wiele błędów, gdyż nie miałem żadnego przygotowania ani pojęcia o sprzątaniu. Nie było też za bardzo skąd czerpać wiedzę na ten temat.

Dlaczego zatem postanowiłem zająć się sprzątaniem?

No cóż. Znalazłem się z dnia na dzień bez pracy i musiałem szybko coś wymyśleć, aby utrzymać 5 osobową rodzinę. Jedyne co miałem to ręczną myjkę do mycia okien z gumowym ściągaczem i 50 zł., które mogłem wydać.Postanowiłem więc, że będę zarabiał na życie myjąc okna. Zamieściłem więc ogłoszenie w lokalnej gazecie. Pożyczyłem też 400 zł. i kupiłem starego malucha.

Ponieważ jednak nie miałem pojęcia o myciu okien zacząłem myć okna u siebie w domu i u znajomych, rodziny za darmo oczywiście. Chodziło o to, żeby nabrać wprawy i poczuć się pewnie.

Kilka dni po ukazaniu się ogłoszenia zadzwonił pierwszy klient. Chodziło o umycie 17 okien w domku jednorodzinnym. Wziąłem więc swoją myjkę do okien, taboret, wsiadłem do malucha i podjechałem pod rezydencję gdzie bramę otworzono mi pilotem.

Za pierwsze zarobione pieniądze kupiłem drabinę w markecie za 80 zł. bo z taboretem obciach był jeździć. Zrobiłem też na komputerze trochę prostych ulotek, które nocą rozklejałem, jeżdżąc na rowerze.

Potem dzwonili następni klienci, zaczęły się też odzywać firmy i tak zaczęła się moja przygoda ze sprzątaniem.

Z czasem kupiłem następną drabinę i następną i jeszcze jedną, zaopatrzyłem się w prosty odkurzacz potem dokupiłem piorący odkurzacz, szorowarkę i sukcesywnie poszerzałem zakres swoich usług.

Mam nadzieję, że informacje, które będę zamieszczał na blogu pomogą wam w podjęciu decyzji o założeniu własnej firmy sprzątającej i ułatwią start, a także ustrzegą przed błędami, które ja popełniłem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz