piątek, 12 października 2012

Czy należy się bać konkurencji?

Wiele osób myślących o założeniu firmy sprzątającej zastanawia się, czy poradzą sobie w walce o klienta na rynku gdzie jest tak ''duża'' konkurencja.

A więc bać się konkurencji, czy nie?

Konkurencja była, jest i będzie. Nie mamy na to wpływu. Konkurencja jest w każdej branży ( większa czy mniejsza ) i to dzięki niej możemy liczyć na wyższy poziom oferowanych usług i produktów.

Z konkurencją można współpracować ( wiele firm tak robi ). Możesz np. świadczyć usługi jako podwykonawca dla dużych firm, albo wymieniać się usługami ( ty czyścisz tapicerkę inna firma myje okna ).
Wiele firm sprzątających działa lokalnie i np. firma z Warszawy lub Poznania nie przyjedzie do Rudy Śl. Można podsyłać sobie klientów nawzajem, wymieniać się linkami lub banerami na swoich stronach, itd.


Duże firmy działają według z góry ustalonych procedur i zasad i nie są tak elastyczne jak lokalnie działające firmy sprzątające. Możesz to wykorzystać. Jako właściciel małej lokalnie działającej firmy jesteś w stanie szybko reagować i podejmować decyzje dostosowując się do potrzeb klienta.
Masz również osobisty kontakt z klientem co w biznesie nie jest bez znaczenia.

Jako właściciel małej firmy sprzątającej możesz działać według własnych reguł i wykorzystywać atuty, których nie ma duża firma sprzątająca. Walczenie z konkurencją ich własną bronią nie ma sensu.

Nie musisz być lepszy od konkurencji. Bądź inny. Postępując z zasadą ''robię to co robią inni'' jest tyle warte co zeszłoroczny śnieg..

Zrób wszystko, aby wyróżnić się z tłumu. Postanów sobie, że będziesz znany w swoim regionie jako ekspert w tym co robisz. Nie chodzi o to, aby być lepszym od innych firm ( nawet jeśli to prawda ), ale żeby być innym. Na świecie jest mnóstwo fachowców, o których nikt nie słyszał.
Co do tej pory zrobiłeś, aby być zauważalnym i wyróżnić się z pośród innych firm?

Sposobów wyróżnienia się z tłumu jest wiele. Jednym z nich jest np. pisanie artykułów branżowych do serwisów z przedrukiem artykułów takich jak np. artelis.pl
Jeśli napiszesz naprawdę dobry artykuł umieszczając na jego końcu link do strony firmowej, inni czytelnicy i właściciele serwisów internetowych docenią Twój wysiłek i umieszczą Twój artykuł na swoich stronach co sprawi, że w krótkim czasie wiele osób dowie się o Twojej firmie i usługach jakie świadczysz postrzegając cię jako eksperta w branży usług utrzymania czystości.

Możesz również pisać ciekawe artykuły do prasy, miesięczników branżowych, kwartalników, itp.

Jest to oczywiście tylko przykład. Możliwości jest naprawdę wiele, wystarczy trochę pomyśleć.

Pamiętaj, jeśli będziesz robił to samo co robi większość osób, to będziesz musiał znaleźć sobie klientów.
Jeśli natomiast wyrobisz sobie na rynku opinię eksperta, klient sam się do ciebie zgłosi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz