Wiele osób myślących o założeniu
firmy sprzątającej zastanawia się, czy poradzą sobie w walce o
klienta na rynku gdzie jest tak ''duża'' konkurencja.
A więc bać się konkurencji, czy nie?
Konkurencja była, jest i będzie. Nie
mamy na to wpływu. Konkurencja jest w każdej branży ( większa czy
mniejsza ) i to dzięki niej możemy liczyć na wyższy poziom
oferowanych usług i produktów.
Z konkurencją można współpracować
( wiele firm tak robi ). Możesz np. świadczyć usługi jako
podwykonawca dla dużych firm, albo wymieniać się usługami ( ty
czyścisz tapicerkę inna firma myje okna ).
Wiele firm sprzątających działa
lokalnie i np. firma z Warszawy lub Poznania nie przyjedzie do Rudy
Śl. Można podsyłać sobie klientów nawzajem, wymieniać się
linkami lub banerami na swoich stronach, itd.
Duże firmy działają według z góry
ustalonych procedur i zasad i nie są tak elastyczne jak lokalnie
działające firmy sprzątające. Możesz to wykorzystać. Jako
właściciel małej lokalnie działającej firmy jesteś w stanie
szybko reagować i podejmować decyzje dostosowując się do potrzeb
klienta.
Masz również osobisty kontakt z
klientem co w biznesie nie jest bez znaczenia.
Jako właściciel małej firmy sprzątającej możesz działać według własnych reguł i wykorzystywać atuty, których nie ma duża firma sprzątająca. Walczenie z konkurencją ich własną bronią nie ma sensu.
Jako właściciel małej firmy sprzątającej możesz działać według własnych reguł i wykorzystywać atuty, których nie ma duża firma sprzątająca. Walczenie z konkurencją ich własną bronią nie ma sensu.
Nie musisz być lepszy od konkurencji.
Bądź inny. Postępując z zasadą ''robię to co robią inni'' jest
tyle warte co zeszłoroczny śnieg..
Zrób wszystko, aby wyróżnić się z
tłumu. Postanów sobie, że będziesz znany w swoim regionie jako
ekspert w tym co robisz. Nie chodzi o to, aby być lepszym od innych
firm ( nawet jeśli to prawda ), ale żeby być innym. Na świecie
jest mnóstwo fachowców, o których nikt nie słyszał.
Co do tej pory zrobiłeś, aby być zauważalnym i wyróżnić się z pośród innych firm?
Co do tej pory zrobiłeś, aby być zauważalnym i wyróżnić się z pośród innych firm?
Sposobów wyróżnienia się z tłumu
jest wiele. Jednym z nich jest np. pisanie artykułów branżowych do
serwisów z przedrukiem artykułów takich jak np. artelis.pl
Jeśli napiszesz naprawdę dobry artykuł umieszczając na jego końcu link do strony firmowej, inni czytelnicy i właściciele serwisów internetowych docenią Twój wysiłek i umieszczą Twój artykuł na swoich stronach co sprawi, że w krótkim czasie wiele osób dowie się o Twojej firmie i usługach jakie świadczysz postrzegając cię jako eksperta w branży usług utrzymania czystości.
Możesz również pisać ciekawe artykuły do prasy, miesięczników branżowych, kwartalników, itp.
Jeśli napiszesz naprawdę dobry artykuł umieszczając na jego końcu link do strony firmowej, inni czytelnicy i właściciele serwisów internetowych docenią Twój wysiłek i umieszczą Twój artykuł na swoich stronach co sprawi, że w krótkim czasie wiele osób dowie się o Twojej firmie i usługach jakie świadczysz postrzegając cię jako eksperta w branży usług utrzymania czystości.
Możesz również pisać ciekawe artykuły do prasy, miesięczników branżowych, kwartalników, itp.
Jest to oczywiście tylko przykład.
Możliwości jest naprawdę wiele, wystarczy trochę pomyśleć.
Pamiętaj, jeśli będziesz robił to
samo co robi większość osób, to będziesz musiał znaleźć sobie
klientów.
Jeśli natomiast wyrobisz sobie na rynku opinię eksperta, klient sam się do ciebie zgłosi.
Jeśli natomiast wyrobisz sobie na rynku opinię eksperta, klient sam się do ciebie zgłosi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz