niedziela, 16 września 2012

firma sprzątająca biura - pomysł na biznes

Spośród wielu pomysłów na firmę usługową, coraz większą popularnością cieszą się firmy sprzątające. Ten zakres usług staje się coraz bardziej poszukiwany przez klientów. Wiele biur, mieszkań i innych pomieszczeń, które trzeba sprzątać i niechęć lub brak możliwości dokonywania tego przez właścicieli lub użytkowników tych miejsc, czynią sprzątanie świetnym sposobem na zarabianie, dzięki któremu można rozwinąć prężnie działająca firmę. Sprzątanie jednak to bardzo szerokie pojęcie. W tej branży istnieje wiele możliwości wyboru – na przykład sprzątanie biur.

Sprzątanie biur to branża, która w zasadzie nigdy nie spotka się z kryzysem. W każdym mieście można znaleźć bardzo wiele różnego rodzaju biur, w których klienci pojawiają się praktycznie codziennie, zrozumiałe jest więc, że biura te muszą być czyste. Niezbędne jest to z wielu powodów – najważniejszy to oczywiście image firmy. Czyste biuro to biuro, które doskonale świadczy o firmie i o szacunku do odwiedzających je klientów. Oczywiście czyste biuro jest istotne również dla przebywających tam pracowników. W końcu spędzają tam bardzo dużo czasu – praca w dobrych warunkach to praca lepsza, bardziej efektywna i zdrowsza.

Pomysł na biznes przy sprzątaniu biur to jedno, osiągnięcie sukcesu w tej branży to drugie. Nie każda firma zajmująca się takimi usługami go osiąga – wiele znika z rynku po pewnym czasie istnienia. Dlaczego tak się dzieje? Powód jest prosty. Firma sprzątająca, tak jak każda inna firma usługowa musi świadczyć usługi z pełnym profesjonalizmem. Zdawać by się mogło, że sprzątanie nie jest pracą wymagającą wielkiej dokładności, dużego wysiłku. Nic bardziej błędnego. Sprzątać profesjonalnie trzeba po prostu umieć. Podstawą sukcesu takiej firmy są oczywiście pracownicy – bardzo istotne jest to, by byli to ludzie, którzy doskonale znają się na sprzątaniu i świetnie wywiązują się ze swoich obowiązków. W tego rodzaju usługach bardzo łatwo sprzątać „po łebkach”, szybko, niedokładnie, robiąc wrażenie dobrego sprzątania, jednak działając nieefektywnie. Mści się to jednak bardzo szybko – klient niezadowolony z usługi po prostu drugi raz jej nie zamówi.

Istotne jest również to jakich narzędzi i środków używa się do sprzątania. Na rynku można znaleźć produkty lepsze i gorsze, tańsze i droższe – wybór jest trudny. Idealnie, jeśli do sprzątania u klienta używane są te z górnej półki, doskonałej jakości. Oczywiście są droższe, każdy właściciel firmy chce oszczędzać, nierzadko jednak to jest fałszywa oszczędność. Środki tanie działają słabo, narzędzia szybko się niszczą, poza tym są dowodem słabej troski o klienta. Klienci wbrew pozorom mają orientacje w chemii gospodarczej czy narzędziach używanych do sprzątania i z pewnością nie pozwolą sobie, aby nierzadko bardzo drogo wyposażone biura były sprzątane czymś „podejrzanym”. Używanie dobrych środków czyszczących i korzystanie z dobrych narzędzi jest wiec krytycznie istotne.

Profesjonalne środki i doskonali pracownicy nie zbudują jednak sukcesu firmy, jeśli nikt o niej się nie dowie. Istotne, szczególnie na początku jej działania jest reklamowanie swoich usług. Metod jest wiele, skuteczne są tylko niektóre. Na pewno podstawą powinna być doskonale wykonana strona internetowa. Co istotne – wszelkie informacje na niej zawarte muszą być tak napisane, by zachęciły klienta do skorzystania z usługi. Suchy zakres usług i kilka innych informacji na pewno nie zachęcą klienta do wybrania właśnie tej firmy. Wyróżnienie się spośród konkurencji jest więc bardzo potrzebne. Warto również postawić na informację bezpośrednią – często prosta ulotka dostarczona bezpośrednio do biur firm przynosi lepszy efekt iż drogie reklamy prasowe. Oczywiście poza reklamą istotna jest sama oferta. Odpowiadająca na potrzeby klientów, dopasowana cenowo do ich możliwości i działań konkurencji, w miarę potrzeby elastyczna, to bardzo istotny warunek sukcesu.

Sprzątanie w biurach może budować duże zyski. Jak w każdym biznesie należy jednak działać profesjonalnie i to od początku działalności. Trzeba pamiętać – zbudowanie dobrego obrazu firmy, to rzecz, którą po prostu trzeba wykonać. Dzięki tej pracy można mieć pewność gwarancji zysków przez długie lata.
-->

2 komentarze:

  1. Pozostaje jeszcze kwestia lokalizacji, w małych miastach ludzie nie są nauczeni że do sprzątania biur wynajmuje się firmy, - sprzątają pracownicy. To dobry pomysł na większe miasta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na wszystko znajdzie się rada:-)
    Często nawet w małych miastach są duże dobrze prosperujące firmy, dla których świetnym rozwiązaniem jest zlecenie usługi firmie zewnętrznej, ale i małe firmy korzystaja z takich rozwiazań, ponieważ jest to dla nich wygoda.

    Czasami warto dojeżdżać z małych miejscowości do dużych miast, aby pozyskać zlecenie i zatrudnić personel sprzatajacy w dużych miastach, gdzie będą sprzatać biura.

    Jeśli jest klient, który chce podjąć współpracę z firmą sprzatającą, to odległość nie jest problemem. Wszystko można zorganizować, tak więc mieszkając nawet w małych miastach można obsługiwać firmy z dużych miast.

    OdpowiedzUsuń